17.8.10

Sosej kegemaran

Baca2 email yahoo tadi. Aku jarang2 check email yahoo sebab selalunya email2 tak penting dan forward dari kawan2 jek. Tadi aku tetiba rasa nak tengok. Mana tau ada email2 yang best. Baca tajuk satu email ni. Sosej yang digemari ramai. Aku pun klik lah. Baca2 rasa cam terkejut sikit. Hik..boleh pulak kan terkejut sikit. Haha..;p

Rupa2nya jenama2 sosej yang tidak halal.

Disebabkan aku rasa memang semua perlu tahu hal ni, meh sini kita baca sama2. Lagi2 kepada penggemar sosej. Aku pun suka gak beli sebab senang nak makan. Leh campak2 dalam megi ke, bubur ke tak pun goreng. Ringkas dan sedap. Dahlah aku rasa macam pernah termakan jenama sosej yang dalam list ni..hurm..


Pejabat Menteri, JPM
Tel: 03-8872 5445
Faks: 03-8888 3768

Subject: FW: senarai brand sosej yg tidak halal

Berikut adalah senarai brand sosej yg tidak halal. 6 jenama sosej yang telah dikenalpasti dicampur usus
babi adalah

· Gourmessa
· Muller's Haus
· Dew Fresh
· Puteri
· Miami Butcher House
· Maspac

Pengilang yang mengeluarkan produk sosej yang menggunakan usus babi dan memasarkan di pasaran tempatan
adalah;

· Deluxe Food Services Sdn Bhd di Shah Alam (Gourmessa)
· German Delicatessen - Subang (Muller's Haus dan Dew Fresh)
· Puteri Pan Pacific (Puteri)
· MiamiButcher House - Batu Feringgi (MiamiButcher House)
· Omcorp Sdn Bhd - Bukit Angkat Kajang (Dew Fresh)
· Pacific Refgerating Sdn Bhd (Maspac)


Projek Koordinator PPIM, Noor Nirwandy Mat Noordin berkata, di antara hotel dan restoran yang disyaki
menyajikan dan menjual sosej menggunakan usus babi adalah

· Palace of Golden Horses
· Coffee Bean Tea Leaf
· Hotel Equatorial
· Ikea Cafe
· Muller Sausage.

Sila sebarkan pada rakan2 islam yg lain.



Sahih ke tak, boleh percaya ke tak, aku pun tak pasti sebab dah banyak sangat email2 forward macam ni. Macam2 lah barang yang diragui. So, please jangan tanya aku betul ke tak..hihi





2 comments: