18.10.10

Badan makin tua da..

Aku kan bising2 kat twitter cakap bersin tak berhenti2 sampai tisu habis berkotak2 kan..lepas seminggu kira dah baiklah. Rasa lega lah sikit kan. Ingat lepas tu sihat segar bugar takde penyakit datang. Sekaaali..aku kena sakit tekak batuk2 pulak sekarang! Tambah pulak ada ulser mulut besar bagak kat bibir. Nak makan pun menangis. Haish..

Aku jarang2 tu kena penyakit lama camni. Dulu sihat jek. Bersin2 alergik tu biasalah tapi sekejap jek. Memang aku alergik pun kalau tempat aku duduk tu ada habuk2. Sekejap jek lah bersin tu. Pastu kalau aku dah bersihkan takpun blah dari tempat tu, lama2 benti lah bersin.

Tu yang aku rasa badan aku dah tua kot.. Sebab tu penyakit tetiba suka datang;p

Mungkin jugak sebab aku dah tak ambil supplemen. Dulu2 aku memang amalkan makan EPO dengan Inner Shine pati beri ngn prune tu. Dua tiga bulan ni jek datang mood konon2 nak jimat duit kalau tak beli supplemen boleh simpan duit banyak2. Haha.. Padahal takdelah tersimpan duit banyak pun. Lagi tak tersimpan ada sebab aku beli benda2 merepek..

Sebab dah timbul keinsafan balik yang badan perlukan vitamin mencukupi..ceh..aku pun pergi Guardian beli ni..



Tapi sebab campur beli barang2 lain yang tiba2 berkenan kat hati, duit keluar sampai dekat 2 ratus. Haha..Padahal siap tulis list nak beli apa biar tak terlupa. Last2 ada barang dalam list tak beli, benda lain aku beli. Gagaga..

Siap beli Safwa Health set untuk meningkatkan imunisasi lagi tuh. Set tu ada Garlic Oil dengan Multivitamin. Orang cakap kalau makan mutivitamin nanti badan naik..Aku 1st time makan ni. Kita tengok camne=p

Oh kat kotak Safwa Health ni, ada info sikit aku saja2 nak share. Kalau rasa dah tau, skip jek lah ye!

Kekurangan Garlic Oil menyebabkan keadaan2 berikut:

  • kekurangan antibodi badan
  • mudah terkena jangkitan
  • penyakit biasa mudah berlaku

Kekurangan Multivitamin lak:

  • keletihan & hilang selera makan
  • kelesuan otot & saraf
  • masalah pencernaan
  • gangguan metabolisme
  • sistem imun jadi lemah
  • kulit kering & tidak bermaya
Korang ada tanda2 ni ke? kalau ada, pandai2 lah ye beli ke apa!
Aku bukan duta Safwa Health nak paksa2 beli. Haha..





No comments:

Post a Comment