16.3.11

Ribut di UTP

Semalam hujan ribut gila di UTP..takut pun ada. Bukan ada, memang takut pun:p

Dah la petang masa hujan ribut mengganas tu, aku kena keluar gak. Sebab ada kelas tusyen pukul 6.30pm. Jadinya, dalam hujan lebat tu, aku pun keluar menuju ke kereta dengan payung pun rasa nak terbang. Nasib baik selamat sampai gak ke kereta. Tapi basah gak. Kereta pun masuk air hujan sikit

Tengok2 ada satu pokok sudah tumbang kat kawasan parking kereta tuh. Nasib baik tak ada kereta yang kena teruk. Dan nasib baik gak sebab bukan pokok betul2 depan kereta aku yang tumbang. Yang kena pun, ranting2 pokok tu jek kot. Tak boleh nak tengok betul2 sebab kena lari masuk kereta. Hujan lebat sesangat.

Masa tengah kelas, seorang anak murid aku tiba2 cakap,

" Cikgu, nampak tak cuaca luar camne? Macam pelik kan?? "

Hurm..aku perasan jek lain macam. Tapi malas nak fikir bukan2. Aku pun jawabla,

" Nak maghrib memanglah cuaca macam ni kan "

Haha..ayat sedapkan hati sendiri sebenarnya. Sambil tengok kat luar tingkap memang nampak suasana senja yang agak lain dari biasa..

Petang tadi...dapat berita 5 buah kereta di UTP ni kena hempap pokok. Alahai kesiannya. Syukur tak kena kat kereta aku sebab aku keluar dari dari utp masa tu. Kuasa Allah S.W.T kan. Tapi kesian la kat sesiapa yang kena. Huhu

Gambar2 dan berita selanjutnya boleh lihat di UTP Daily

No comments:

Post a Comment