23.12.09

Tips tidur lena

da hampir sebulan aku tak boleh tidur lena waktu malam.kalau tidur nanti mesti banyak kali terjaga.da lama daaa..dekat sebulan aku camni. sampai sakit2 badan, pening kepala..

aku dah try banyak cara.orang cakap minum susu..da buat.orang suruh jangan tidur siang pun aku buat. orang suruh buat apa2 lah.selagi mampu aku buat biar aku boleh tidur lena.

yang peliknya kat rumah aku ok jek. kat hostel jek jadi camni.

susahnya bila jadi camni. kerja2 aku banyak tergendala. aku tak boleh nak concentrate bila buat kerja. lepas subuh selalunya aku baru boleh tidur lena tapi ye laaa..dalam kul 10 dah kena bangun. kena sambung kerja..

nak kata aku banyak fikir rasa macam tak laa..ntah tak tau la.

ni cadangan last dari kawan aku. sebelum tidur baca Al-Quran. lepas tu masa tidur pasang jek ayat2 Al-Quran sampai pagi. mungkin aku diganggu syaitan tapi aku tak sedar.

tapi aku rasa betul jugak. sebab sekarang ni banyak sangat masalah datang. bertimpa2. masalah kerja lain, masalah kawan lain..masalah keluarga lain. mungkin sebab tu syaitan suka sebab jiwa aku tak tenang sekarang. aku rasa macam ok tapi sebenarnya tak

aku dah full download surah2 Al-Quran. malam ni aku nak mula buat cam kawan aku suruh. semoga berhasil. Amin..

macam ni lah manusia kan. da susah baru cari Dia (^.^)



2 comments: