21.1.11

Engagement Part 1: Cake and Blossom

Hello..

For the 1st time, tajuk entri aku dalam BI. Sebabnya perah2 otak nak letak tajuk apa yang sesuai. Tapi tak jumpa. BM ni kan jiwang dia lain sikit. Bila nak letak "Majlis Pertunangan Episod 1: Kek dan Cendawan" aku sendiri yang rasa tak kena. Last2..keluar lah tajuk seperti di atas. Hentam sajalah. Haha

Untuk majlis ni, segala bab tempahan diuruskan oleh kakak aku. Aku tau bagi arahan nak macam ni macam tu sampai dia pening dan bising2. Nasib lah ada adik macam aku kan:p Seriusly, aku memang nak yang betul2 dalam budget aku, kek bentuk love, warna bla bla, souvenir kek comel tapi unik, taknak mufin@cup cake, puas hati, sedap, cantik. etc. Kira dengan bermacam2 syarat yang aku list kat kakak aku, hasilnya adalah seperti ni



Kek hantaran untuk pihak lelaki. Aku tak rasa sedap ke tidak.




Kek ni cantik yang penting. Kemas. Kira tukang buat ni memang teliti la.





Blossom strawberi

Inilah blossom. Comel sangat. Sekali tengok terus aku suka. Hehe..Pandai kakak aku pilih. Blossom ni ditempah dengan 2 jenis. Strawberi dan blueberry. Yang blueberry warna purple. Kalau makan tu, pergh sedap! Sebab dalam blossom tu ada inti strawberi/blueberry yang sedang2 jek manis dia. Memang boleh order lagi pasni. Hehe

Aku tempah 1000pcs untuk masuk dalam paper bag untuk tetamu. Sabtu malam tu semua pun gotong-royong packing blossom ni. Aku? Packing, ngap 1. Packing lagi, ngap 2 pulak. Yang lain pun sama. Haha

Dari komen2 tetamu pun, raaaamaaaaiiii yang cakap blossom ni sedap. Syukur sangat sebab kalau sedap kan orang makan. Pembaziran tu kan tak elok. Huhu



Marble Cheese Brownies.



Untuk makan2 sendiri. Serius sedap. Ini bukan 1st time order. Aku memang selalu soh kakak aku tempah setiap kali aku balik kampung:p


Semua ditempah di Noris Kitchen. Gambar2 pun aku amik dari blog NK ni. Sebab gambar aku sendiri tak siap lagi






No comments:

Post a Comment