28.2.10

Bila anak dewa utama dituduh mencuri

Sebelum aku lupa, nak wish dulu hepi anniversary yang ke-3 untuk Nuffnang!!

Aku bukan sengaja tau taknak update blog. Aku kan baru balik dari penang. Nak rehat2 la kononnya.hihi..tapi masa kat penang sempat gak aku pegi tengok wayang. Plan mula2 nak tengok Niyang Rapik tapi disebabkan masalah teknikal..aku pun tertengok cerita ni..;p


Cerita ni macam tak banyak promosi jek kan. Kalau cerita Wolfman tu kat mana2 ada jek iklan nya..sekali bila tengok takdelah best sangat pun..hihi. Ni kawan aku yang cakap sebab aku tak tengok Wolfman lagi;p

Cerita Percy Jackson ni pasal dewa2 la..yang si Percy ni pulak kira separa dewa sebab ayah dia dewa Poseidon, mak dia lak manusia biasa. Percy tak pernah jumpa ayah kandung dia. Dia duduk dengan mak dan ayah tiri dia dan jalani kehidupan macam manusia biasa. Dia macam boleh baca2 tulisan yang pelik2 tapi dia ingatkan dia ada penyakit tapi sebenarnya tu antara keistimewaan yang dia dapat la sebagai separa dewa


Bila Percy ni dituduh mencuri panah kilat dewa Zeus, barulah segala2nya terbongkar. Percy baru tahu dia separa dewa, kenapa mak dia sanggup tinggal dengan ayah tiri yang kaki mabuk, siapa kawan baik dia sebenarnya..etc.

Percy ni tak mencuri pun panah tu. Dia memang tak tau apa2..tapi bila mak dia kena tawan dengan dewa Hades, dia jadi semangat nak cari siapa pencuri sebenar panah kilat tu. Kat sinilah segala2 nya bermula..

Aksi2 best pun mula di sini..

Percy dibantu oleh Annabeth dan kawan baiknya, Grover



Uma Thurman sebagai Medusa. Dewa jahat ni kalau terpandang mata dia, kita terus jadi batu. Dah la keliling kepala dia penuh dengan anak2 ular2 yang tak comel!! haha




Pierce Brosnan sebagai Mr. Brunner..kalau di alam separa dewa, namanya Chiron. Manusia separuh kuda. Yang Grover ni lak, manusia separa kambing




Hero dan heroin, Percy Jackson dan Annabeth. Annabeth ni lawa tul la. Lagi2 tang mata dia. Aku yang perempuan ni tengok jeles..haha..

Kalau rasa bosan2 tu tengoklah cerita ni..pada aku cerita ni ok la. Takla membazir duit sangat..hihi




No comments:

Post a Comment