26.4.10

Kami ke Istana Kellie

Assalamualaikum..

Ni sebenarnya minggu lepas punya cerita. Tapi baru sekarang aku update. Bagus betullah. Memang jaaaauuuhhhhh la dari nak jadi blogger sejati kan. Update sesuka hati jek bila rajin.hihi

Lawatan ke Kellie's Castle ni hari Isnin, cuti sebab keputeraan Sultan Perak. Aku bila orang da ajak jalan mestilah ok jek kan. Lagipun dua hari berturut2 sebelum tu aku ada kursus. Ni kira lepas tension la gak walaupun kursus tu tak tension mana pun(^.^)..

Inilah tempat sejarah yang kami pergi. Memang cantik la..kagum pun ye sebab da lama tapi tahan lagi bangunan tuh. Tapi aku rasa pentadbiran yang jaga istana tu pun leh dipuji sebab jaga kawasan tu betul2. Landskap tempat tu cantik la. Siap ada bunga raya unik lagi.


Kellie's Castle


Nampak tak kepala orang kat dinding tu? Haa..tu lah Kellie. Tuan punya istana ni. Nasib baik tourist guide tu tunjuk. Kalau tak, confirm aku tak perasan. Aku ni kadang2 tengok bukan de perasaan pun..haha



Photographer of da day ~Didi~


Pemandangan dari tepi. Masa kami datang ni, ada 1 bas pelancong datang. Tu yang siap ada tourist guide tu tolong tunjuk n cerita2. Kalau tak kena baca sendiri..


Salah satu keajaiban Kellie's Castle. Nampak tak kat pokok tu macam ada beruang tengah peluk? Kalau tengok sendiri kat Kellie's Castle, memang nampak jelas la. Pokok beruang ni orang 1st yang jumpa ialah pelakon Zulkifli Ismail. Pelakon drama Gerak Khas tuh. Jadi watak pe ek. Tak ingat lak aku..hehehe


Inilah lorong misteri Kellie's Castle. Ramai yang pernah ternampak roh Kellie merayau2 kat sekitar sini.


Kami di atas istana. Tempat ni cadangannya nak dijadikan ruang menari 'ballroom' Kellie tapi tak sempat disiapkan.

Banyak lagi gambar tapi tak yahlah aku tunjuk semua kan. Kan lagi syok kalau pergi tengok sendiri. Lagi puas hati..haha..

Jom2 cuti ni pergi Kellie's Castle. Best woh!!



2 comments:

  1. bley tahan tempat neh...cm menarik misteri2 nya.g mlm agi besh nmpknya.huhu...

    ReplyDelete
  2. skrg mlm xleh msuk da tmpt ni. sbb rmai yg da tjumpa 'benda2 misteri' tuh.hehe

    ReplyDelete