12.7.11

Duduk asing lepas kawin??!

Selama ni aku tak pernah bincang secara serius dengan Ari pasal perancangan lepas kahwin. Nak tinggal dekat mana. Kerja macam mana. Pasal duit, keluarga etc. Semua2 la. Sebelum ni pernah lah tapi takde amik pusing sangat. Ni sebab dah tak sampai 5 bulan lagi ni kitaorang pun bincang la betul2. Tu pun kebetulan. Tengah2 telefon tetiba terkeluar topik ni;p

Nak tunggu dating baru bincang tu memang harapan jek lah kan. Lama sangat dah tak kuar dating. Selalu jumpa pun kat stesen bas masa aku nak balik Perak. Kadang2 5min pun tak sampai. Huhu.

Tapi..pasal tempat kerja ni jadi hal:p

Yelah kan. Aku kerja kat Perak, Ari kerja kat JB. Keluarga masing2 kat Kluang and JB. Kira kat Johor la. Ok fine aku yang terkeluar dari negari sendiri. Haha. Sepatutnya aku yang kena cari kerja kat JB lepas kawin. Takpun dekat sikit lah dari kerja kat Perak yang amik masa separuh hari nak balik JB ni kan. Ye ke patut ke??

Kalau ikut hati memang lah aku nak suruh Ari jek pindah kerja kat Perak ni. Hehe. Ye, aku kan suka bagi arahan;p Tapi masalahnya Ari tak sampai hati nak cakap dengan mak dia pasal ni. Sebab dia tau mak dia mesti tak bagi. Cis. Hihi..Tapi aku faham jeklah sebenarnya keadaan keluarga dia. Ari ni anak sulung pastu dah takde ayah. Adik2 dia semua perempuan. Yang kecik sekali tu baru darjah 5. Rapat gila dengan Ari sebab masa ayah dorang meninggal, adik dia dalam perut lagi. Jadi Ari jek lah abang dan 'ayah' dia. Kalau Ari pergi camping ke mana2 la lebih 3 hari pun adik dia demam. Ni kan pulak nak dok Perak paling2 pun setahun(^,~)

Hurm..

Mesti lah aku yang kena pindah tempat kerja kan? Kalau ikutkan hal ni. Tapi ada lagi masalahnya. Aku ada service bond setahun dengan tempat kerja sekarang. Haha. Sebab kompani ni hantar aku pergi kursus. Camne??! Mestilah tak boleh berhenti kan. Nak tarik balik taknak kursus pun dah terlambat...sangat;p Adik Ari nanti dah lama2 biasa lah kan pisah dengan abang dia..

Kena duduk asing2 la jawabnya. Tapi aku taknak..Argh bila fikir2 mesti serabut. Bila bincang mesti gaduh besar. Sampai sekarang ni pun gaduh tak baik2 lagi. Aku yang merajuk. Ari ok jek. Ish teruk betul lah aku ni:p

Tolong bagi nasihat sikit kat aku ni. Degil tul. Huhu..



8 comments:

  1. haih.. tah le ijan.. hal suami isteri ni org lua boleh bg pendapat je.. in the end, kite sniri jgk yg kene setel kan. Betul tak?

    Dy rase tak salah kalo berjauhan sekejap, janji masing2 tau tanggungjawab bersama.. Bincang la elok2. Dh habis kontrak nnt, blk la Johor. Sementara nak habis kontrak ni, cari2 la keje yg bersesuaian dgn keja skrg ni atau nk keje line lain pun bolehhh.. huhu.. Itu pun kalo Ijan rase enuf keje kt Perak setaun..

    Kalo takmo gak blk Johor pun, mesti ade jalan lagi.. Takde masalah takde penyelesaian, cuma cara nya aje berbeza menurut individu. Jadinya bincang la elok2..

    Lagi satu, Ari tu bakal suami Ijan kan.. hehe.. nnt da jadi isteri nnt, haruslah patuh pd suami.. Selagi permintaannya tidak melanggar syariat, wajib kite ikut k.. :) ape2 pun, musyawarah itu penting.. kalau rase ade pendapat bertentangan dgn suami sbb satu2 bende, mesti suarakan.. jgn simpan.. nnt mkn diri susah..

    Sekian dr sy.. semoga bahagia.. :D

    ReplyDelete
  2. tq dee utk pendapat yg bernas. ni yg syg dee lbih ni. hehe

    ReplyDelete
  3. shu dengan hasben still berjauhan. tahla bile boleh dok same. shu ade dua bisnes kat kajang, dia pulak kerja dengan perbadanan kmajuan negeri pahang. dua2 takleh lari.

    harapannye adelah : bos dia kate ade dpt project kat sepang. tu jelah.

    plis doakan

    ReplyDelete
  4. lg rumit macam tu nak dok sme.xpe dugaan kan. ijan doakan shu:)

    ReplyDelete
  5. akak pun just boleh bg pendapat..benda ni mmg kena bincang leklok..kalo belum kawin dah gaduh beso, apalg dh kawin ni ijan oiii..kita as isteri even buat segelas air kat dia pun dpt pahala, apalagi kalo hari2 bg segelas kopi kat dia..byk pahala tu.

    akak pun rasa ijan balik la sana. tempat isteri kat sisi suami...eceh!!!..kena ngalah la kan...betui kata Dee, sementara nak bis kontrak ijan cari la keje lain..insyaAllah..tak sayang ke tinggalkan suami jauh2...tgjawab isteri kena laksanakan juga....ada penyelesaiannya ijan...cuma bincang ngan hati terbuak..jgn gaduh2...kita ni kawin nak dekat2, jgnlah jauh2...tp kalo dah mmg tak dpt nak elakkan Tuhan lagi Maha Mengetahui..

    eh eh pjng la pulak wawalilo ni..k yg penting kita enjoiiiiiii....hehehe
    ni ikhlas pendapat akak tau, boleh diambil atau ditolak kira...lalalala

    ReplyDelete
  6. bese la tuh dear
    abag hana pown kawen dah 3tahun
    dok jauh2...sorg kl sorg perlis...
    berulang jerla spnjg tuh
    der rezeki tuh leh la dok sesame...
    penting doa sntiasa k
    ^_^

    ReplyDelete
  7. @Bonda Danish: tq k.syawal. xpe panjang yg penting isi sampai. hehe..lama dah tak jumpa akak

    ReplyDelete
  8. @HaNa Hani: ye betul2. tunggu rezeki sampai:)

    ReplyDelete