24.6.10

Congress dinner ESTCON

Kepala aku pening2 la pas minum Ipoh White Coffee tu semalam. Tangan gigil2 pastu rasa berdebar jek. Takkan teruk sangat kesan kafein dia kan. Ke badan aku yang tak boleh blah ngan kafein?? Ntah la. Tapi tak berani aku nak minum gi hari ni. Takut tak boleh nak wat kerja lak kang..Dah la malas memang da bertimbun. Campur kesan kafein lagi..haha..Yang peliknya nape aku minum kopi tiap2 hari 3-4 cawan sehari masa conference ok jek..hurm..pelik2

Ok sambung cerita masa aku pergi conference. Malam hari pertama conference tu ada diadakan congress dinner. Untuk semua peserta tapi kalau nak bawak teman, kena bayar seratus seorang. Aku kalau ada kawan pun taknak bawak kot.hihi..Kat luar foyer jalan nak ke dewan dinner tu, ada banyak la pameran2 barangan tradisional Malaysia. Songket, tikar, ukiran kayu, bakul2 etc. Memang dapat sambutan la sebab kan banyak foreigner yang datang. Dorang kagum la kan..Eh orang Malaysia pun ada yang tunjuk kekaguman..;p



Majlis mula dengan ucapan Rektor UTP pastu penyampaian cederahati tuk penaja2. Lepas tu makan..acara yang ditunggu2!! makanan sedap2..lagi2 udang harimau besar2..nyum!! Masa makan tu ada lah macam2 persembahan. Dari student2 UTP jek pun semuanya. Ok2 jek la persembahan dorang. Bolehlah..tapi jauh la kalau nak banding persembahan profesional

Semua persembahan pun macam nak tunjuk 1Malaysia. Memang musim kan sekarang..hurm..

Dah habis banyak2 persembahan dari UTP, barulah persembahan menarik dari Tourism Malaysia. Macam cakap persembahan dari UTP tak menarik lak..haha..Alah dorang memang pro kan. Kalau tak menarik malu la..kan2??

Aku rasa yang paling menarik lagi2 tuk foreigner bila beberapa wakil dorang dijemput naik pentas menari2 sama dengan penari2 Tourism Malaysia. Agaknya la...sebab ramai yang terhibur jek. Siap tepuk2 tangan lagi bila tengok member2 dorang menari atas pentas. Ada sorang mat saleh ni semangat giler menari. Semua penari tu buat dia ikut. Siap tersalah2 lagi..hihi..aksi2 comel!!

Aku macam biasalah. Selagi boleh makan, makan. Makanan free. Eh tak free sebab dah campur dengan duit yuran daftar..haha. So, haruslah makan sepuas hati. Boleh dikatakan secara keseluruhannya, dinner ni berjaya. Berjaya mengenyangkan, berjaya menghiburkan, berjaya la segala2 nya..

Aku yang paling muda. Perlu ke bagitau??haha..

Bersama Yan dan geng2 Ajis

ESTCON di akhbar2. Aku tak pernah perasan sebab tak pernah beli surat khabar. Baca online jek tapi tak pernah terjumpa

Macam dah panjang jek ni. Gambar poster aku masa present letak entri lain la ek. Tak banyak pun. Tu pun da nak habis baru dapat tangkap gambar. Semua pun busy kerja masing2. Nak mintak tolong Yan, dia bukan sama conference dengan aku..