7.6.10

Tambah tolak darab bahagi

Pergh lama giler aku tak update blog ni. Nak jengah blog ni pun kadang2 tak sempat. Aku pun tak tau apa masalah aku. Nak kata "busy" giler tu de jek masa yang aku free melangok tak tau nak buat apa. Tapi tak gak nak update2 blog. Rasa penyakit aku da makin kronik la..penyakit malas.haha..

Pe yang aku buat hari ni ye? Tadi pergi meeting dengan co-SV. Sepatutnya SV aku ada sekali sebab die yang soh buat meeting ni. Beria2 tu dari minggu lepas nak jumpa. Last2 haremmm..bayang die tak muncul2 sampai meeting abis. Nak kata lupa aku da mesej ingatkan. Siap die reply ok lagi..hurm..biarlah die..aku malas nak pikir pasal ni..

Sekarang ni aku rasa aku dah macam buat reseach bidang matematik lak. Sebabnya..aku kena buat mathematical model untuk projek aku ni. Alasan senang jek..kat sini takde alat untuk buat eksperimen, takde buku rujukan yang banyak pasal tajuk ni, aku sorang jek yang buat projek dalam bidang ni, takde software yang sesuai tuk buat simulation..bla bla bla. Jadinya aku kena reka model aku sendiri dari sekecik2 photon sampai lah ter modulate sampailah jadi signal kat receiver.

Untuk wat semua tu, aku kena belajar dari awal teori2 distribution. Sekarang aku tengah pecah kepala studi pasal log normal pdf, gamma-gamma pdf dengan negative exponential pdf. Lum g masuk dalam sistem tuh..lum lagi wat dalam matlab..lum lagi..lum lagi...haha..tulis tesis aku pun da tergendala sebab hal ni. Biarlah..dugaan2..+ve!!

Aku rindu la kat budak kecik ni. Dah la da pandai cakap sekarang. Kepoh bukan main. Lum lagi tengok die joget lagu Cari Jodoh lagi..rindu..rindu


18hb ni aku nak balik kampung la..Tak kira kerja siap tak. Kalau SV aku call, aku tak angkat. Mesej pun taknak reply..haha..



No comments:

Post a Comment